Către : Ministerul Sănătății
Subiect: Dezbaterea publică privind proiectul de lege privind stabilirea unor măsuri în domeniul sanitar, pe perioada stării de alertă, pentru personalul din cadrul unor unități publice și private (denumit în continuare proiect de lege)
Asociaţia Pentru Libertatea Românilor, cu sediul în Letea Veche, Str.Florilor 21, județul Bacău, http://asociatialibertatearomanilor.ro/, Tel. 0744.590.721, E-mail: asociatialibertatearomanilor@gmail.com
- Solicităm amânarea reglementării certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 până la completarea dovezilor științifice de stabilire a efectelor evenimentelor medicale documentate în certificatele menționate la alineatul (1) așa cum acestea sunt prezentate ca necesare în REGULAMENTUL CE 2021/953 respectiv stabilirea modului în care vaccinarea și vindecarea conduc la dobândirea imunității, dovezi științifice pe baza cărora să fie modificate mențiunile din certificatele de vindecare pe baza testelor de anticorpi fata de virusul SARS Cov 2 și/sau pe baza testelor de transformare limfoblastică față de SARS-Cov2( test care arată activarea imunității celulare față de virusul SARS-Cov2).
Potrivit paragrafului 59 din expunerea de motive la REGULAMENTUL (UE) 2021/953 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 14 iunie 2021 privind cadrul pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatelor interoperabile de vaccinare, testare și vindecare de COVID-19 (certificatul digital al UE privind COVID) pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19:
“ …Pentru a lua în considerare orientările primite, competența de a adopta acte în conformitate cu articolul 290 din TFUE ar trebui delegată Comisiei pentru a modifica dispozițiile prezentului regulament privind certificatul de vindecare autorizând eliberarea acestuia pe baza unui test antigenic rapid cu rezultat pozitiv, a unui test de anticorpi, inclusiv teste serologice pentru depistarea anticorpilor de SARS-CoV-2, sau pe baza oricărei alte metode fiabile din punct de vedere științific. Astfel de acte delegate ar trebui să includă câmpurile de date necesare pentru categoriile de date prevăzute în prezentul regulament, care trebuie incluse în certificatul de vindecare. De asemenea, acestea ar trebui să conțină dispoziții specifice privind perioada de valabilitate maximă, care poate depinde de tipul de test efectuat.”
Potrivit art. 2, pct 2 din același regulament-
„test de anticorpi” înseamnă un test de laborator care urmărește să detecteze dacă o persoană a dezvoltat anticorpi împotriva SARS-CoV-2, ceea ce indică că titularul a fost expus la SARS-CoV-2 și a dezvoltat anticorpi, indiferent dacă persoana respectivă a fost sau nu simptomatică;
Potrivit art . 7 al. 4 din același Regulament-
(4) Pe baza orientărilor primite în temeiul articolului 3 alineatul (11), Comisia este împuternicită să adopte acte delegate în conformitate cu articolul 12 pentru a modifica alineatul (1) de la prezentul articol și articolul 3 alineatul (1) litera (c) pentru a permite eliberarea certificatului de vindecare pe baza unui test antigenic rapid cu rezultat pozitiv, a unui test de anticorpi, inclusiv a unui test serologic pentru depistarea anticorpilor de SARS-CoV-2, sau pe baza oricărei alte metode validate științific. Astfel de acte delegate modifică, de asemenea, punctul 3 din anexă prin adăugarea, modificarea sau eliminarea câmpurilor de date care se încadrează în categoriile de date cu caracter personal menționate la alineatul (2) literele (b) și (c) din prezentul articol.
Potrivit articolului 3 alineatul (11) –
(11) În cazul în care este necesar, Comisia solicită Comitetului pentru securitate sanitară instituit, ECDC sau EMA să emită orientări referitoare la dovezile științifice disponibile privind efectele evenimentelor medicale documentate în certificatele menționate la alineatul (1), în special în ceea ce privește noi variante ale SARS-CoV-2 care determină îngrijorare.
- Solicităm, până la luarea în considerare oficială a rezultatelor testelor de anticorpi pentru SARS-Cov 2 și a testelor de transformare limfoblastica pentru SARS-Cov2 pe baza cărora se vor definitiva mențiunile din certificatele de vindecare și efectele vaccinării asupra fiecărei persoane vaccinate, să fie în continuare relevante pentru confirmarea cazurilor de COVID testele antigen rapide(inclusiv cele din saliva) și testele de amplificare a acidului nucleic RT-PCR și să fie necesare doar pentru următoarele categorii :
- persoanele care soseșc din țările/zonele/teritoriile de risc epidemiologic ridicat,
-persoanele care întruneșc criteriile clinice și care au legătură epidemiologică cu un caz confirmat sau care întruneșc criteriile de diagnostic imagistic
-persoanele care solicită testarea.
Cât privește situația persoanelor vaccinate care au decedat și au fost eliminațe din Platforma CORONA_FORMS, acestea vor fi analizate din punctul de vedere al efectelor postvaccinare.
- Solicităm retragerea proiectului de lege pentru considerentele de mai sus precum și cele prezentate în continuare
Certificatul verde a fost instituit pentru a facilita libera circulație în statele membre, motiv pentru care însuși Parlamentul European nu a dispus cu privire la obligativitatea acestuia în interiorul statelor membre.
Acest tip de certificat nu este introdus in legislația europeană în scopul facilitării sau, dimpotrivă, a restrângerii exercitării drepturilor fundamentale, așa cum apar în proiect, de vreme ce chestiunea drepturilor fundamentale ale omului se rezolvă în toate cazurile prin aprecierea împrejurării dacă este păstrat justul echilibru care trebuie să existe între interesul public și cel privat, individual, precum și stabilirea cu precizie, pentru fiecare cetățean european în parte (de exemplu- persoană vindecată), dacă măsura este proporțională, adecvată, respectă esența dreptului și este nediscriminatorie.
Sunt discriminate persoanele vindecate față de cele vaccinate. Scopul vaccinării este dobândirea de anticorpi. Rezultatul vindecării este dobândirea de anticorpi. Persoanele vaccinate și cele vindecate sunt în situații identice din punctul de vedere al imunității. De vreme ce acestea sunt în situații identice, nu este permis a fi tratate în mod diferit, respectiv nu există nicio motivație științifică de a acorda certificatului de vindecare o durată de valabilitate mai mică decât a celui de vaccinare ( 180 de zile pentru cazul confirmat de Covid-19 și 30.06.2022 pentru cazul vaccinat). Pe de altă parte, dacă data pozitivării determină data expirării certificatului de vindecare, pentru identitate de rațiune, data vaccinării trebuie să determine data expirării certificatului de vaccinare. Altfel spus, dacă două persoane se vaccinează la distanță de 3 săptămâni, nu există nicio motivație științifică ca certificatele doveditoare să expire la aceeași dată, cu excepția situației în care se dorește exclusiv vaccinarea fără niciun interes pentru rezultatul ei asupra persoanei. Altfel spus, se admite că este absolut nesemnificativ din punct de vedere legal și medical ce efect a avut asupra persoanei vaccinarea, monitorizarea individuală neavând nicio importanță(interesul individual este considerat inexistent). În plus, s-a dovedit că sunt multe persoane care păstrează un titru de anticorpi protectivi față de boala Covid-19 și peste cele 180 zile, iar o alta parte, deși nu au anticorpi circulanți față de virusul SARS-Cov 2, au imunitate celulară dobândită în urma bolii Covid- 19( adică la o nouă reîntâlnire cu virusul vor putea dezvolta rapid anticorpi protectivi).
Certificatul verde atesta situatii care sunt deja obiectul a mai multor baze de date electronice la nivel national care sunt administrate, create, modificate si accesate de toate institutiile publice cenrale si descentralizate care sunt implicate in strategia de vaccinare, inclusiv personalul care are atributii de control si sanctionare ale celor care nu respecta masurile impuse de aceste institutii (platforma CoronaForms).
Acestea sunt institutii care au dreptul sa controleze, sa legitimeze o persoana si sa ii impuna obligatii legate de controlul raspandirii infectiei cu CORONAVirus . Acestea au acces permanent si neingradit la aceste baze de date si au dreptul sa legitimeze persoana pe baza cartii de identitate. Toate amenzile aplicate pana in prezent s-au administrat prin legitimarea persoanei si accesul la baza de date electronice care atesta situatia persoanei – vaccinata sau nu, testata pozitiv sa nu, in izolare si carantina sau cu alte restrictii.
Persoanele care aleg sa nu se vaccineze si care nu au un titru de anticorpi protectori depistabil prin teste serologice sa poata prezenta testul TTL pentru SARS COV 2 si acesta sa fie subventionat de stat. TTL PT SARS COV 2 este testul care verifica statusul imunitatii celulare fata de SARS COV 2 (adica daca organismul pastreaza in memoria celulara informatia conform careia organismul sa poata secreta rapid anticorpi anti Sars cov2 la o noua intalnire cu acesta). Exista persoane la care titrul de anticorpi scade rapid dar informatia necesara secretarii de anticorpi specifici ramane cantonata in memoria celulara a limfocitelor.
Persoanele care aleg sa se vaccineze se pot si ele contamina si pot transmite boala. Este recunoscut faptul ca vaccinul nu protejeaza nici impotriva contaminarii si nici nu impiedica trasnmiterea virusului, ci are scopul doar de a permite trecerea mai usoara prin boala ( adica pacientul se spune ca va face doar o forma usoara de boala- fapt contrazis, de altfel, de experienta de zi cu zi).
Asociaţia Pentru Libertatea Românilor
Sustinem incetarea oricaror discutii si neintroducerea unor certificate care sa conditioneze miscarea, viata, dreptul la munca …. a oricarui drept al nostru de la Dumnezeu primit.
Va rog sa nu adoptati aceste legi, green pass si vaccinare obligatorie. Vaccinul nu a trecut testul timpului si, mai mult, reactiile adverse grave si decesele nu sunt raportate sau, mai grav ignorate. Va rog sa tineti cont de dreptul fiecarui cetatean de a hotari asupra propriului trup. Atata timp cat si persoanele vaccinate transmit virusul si, mai mult, se imbolnavesc, nu au sens aceste propuneri.