Asociaţia pentru Libertatea Românilor

Poporul acesta nu a murit! Poporul acesta încă mai trăiește!

MEMORIU PRIVIND MODIFICAREA LEGISLATIEI IN DOMENIUL ELIBERARII CERTIFICATELOR DIGITALE ALE UNIUNII EUROPENE PRIVIND COVID

Către:

Comisia pentru sănătate şi familie

Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională

Comisia pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor

 

Subiect: Dezbaterea publică  privind proiectul de  lege pentru aprobarea  ORDONANȚEI DE URGENȚĂ nr. 68 din 29 iunie 2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19

Asociaţia Pentru Libertatea Românilor, cu sediul în Letea Veche, Str.Florilor 21, județul Bacău, http://asociatialibertatearomanilor.ro/, Tel. 0744.590.721, E-mail: asociatialibertatearomanilor@gmail.com

  1. Solicităm eliminarea din proiectul de lege a amendamentului introdus de Camera Senatului constând în introducerea art. 4^1 în Legea nr. 55/2020 al. 3 ( privind folosirea în interiorul României a certificatelor digitale) motivat de următoarele considerente justificate-

-       Potrivit alineatului 1 din același articol, certificatul în cauză facilitează libera circulație în statele membre, motiv pentru care însuși Parlamentul European nu a dispus cu privire la obligativitatea acestuia în interiorul statelor membre.

-       Acest tip de certificat nu este introdus in legislația europeană în scopul facilitării sau,  dimpotrivă, a restrângerii exercitării drepturilor fundamentale, așa cum apar în proiect, de vreme ce chestiunea drepturilor fundamentale ale omului se rezolvă în toate cazurile prin aprecierea împrejurării dacă este păstrat justul echilibru care trebuie să existe între interesul public și cel privat, individual, precum și stabilirea cu precizie, pentru fiecare cetățean european în parte ( de exemplu- persoană vindecată), dacă măsura este proporțională, adecvată, respectă esența dreptului  și este nediscriminatorie.

-       Condițiile folosirii certificatului în scopul asigurării exercitării drepturilor și libertăților fundamentale nu poate fi reglementată de Guvernul României, prin acte normative de execuție, ci numai prin lege. Nici Comitetul Național pentru situații de urgență nu poate dispune în acest sens, întrucât însăși esența drepturilor este atinsă. Competențele Comitetului sunt administrative, de certificare a anumitor situații de fapt și în niciun context nu substituie Parlamentul României și comisiile parlamentare în activitatea de legiferare.

-       Sunt discriminate persoanele vindecate față de cele vaccinate. Scopul vaccinării este dobândirea de anticorpi. Rezultatul vindecării este dobândirea de anticorpi. Persoanele vaccinate și cele vindecate sunt în situații identice din punctul de vedere al imunității. De vreme ce acestea sunt în situații identice, nu este permis a fi tratate în mod diferit, respectiv nu există nicio motivație științifică de a acorda certificatului de vindecare o durată de valabilitate mai mică decât a celui de vaccinare ( 180 de zile pentru cazul confirmat de Covid-19 și 30.06.2022 pentru cazul vaccinat). Pe de altă parte, dacă data pozitivării determină data expirării certificatului de vindecare, pentru identitate de rațiune, data vaccinării trebuie să determine data expirării certificatului de vaccinare. Altfel spus, dacă două persoane se vaccinează la distanță de 3 săptămâni, nu există nicio motivație științifică ca certificatele doveditoare să expire la aceeași dată, cu excepția situației în care se dorește exclusiv vaccinarea fără niciun interes pentru rezultatul ei asupra persoanei. Altfel spus, se admite că este absolut nesemnificativ din punct de vedere legal și medical ce efect a avut asupra persoanei vaccinarea, monitorizarea individuală neavând nicio importanță(interesul individual este considerat inexistent). În plus, s-a dovedit că sunt multe persoane care păstrează un titru de anticorpi protectivi față de boala Covid-19 și peste cele 180 zile, iar o alta parte, deși nu au anticorpi circulanți față de virusul SARS-Cov 2, au imunitate celulară dobândită în urma bolii Covid- 19( adică la o nouă reîntâlnire cu virusul vor putea dezvolta rapid anticorpi protectivi).

-       Solicităm amânarea reglementării certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 până la completarea dovezilor științifice de stabilire a efectelor evenimentelor medicale documentate în certificatele menționate la alineatul (1)  așa cum acestea sunt prezentate ca necesare în REGULAMENTUL CE 2021/953 respectiv stabilirea modului în care vaccinarea și vindecarea conduc la dobândirea imunității, dovezi științifice pe baza cărora să fie modificate mențiunile din certificatele de vindecare pe baza testelor de anticorpi fata de virusul SARS Cov 2 și/sau pe baza testelor de transformare limfoblastică față de SARS-Cov2( test care arată activarea imunității celulare față de virusul SARS-Cov2).

Potrivit paragrafului 59 din expunerea de motive la REGULAMENTUL (UE) 2021/953 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 14 iunie 2021 privind cadrul pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatelor interoperabile de vaccinare, testare și vindecare de COVID-19 (certificatul digital al UE privind COVID) pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19:

“ …Pentru a lua în considerare orientările primite, competența de a adopta acte în conformitate cu articolul 290 din TFUE ar trebui delegată Comisiei pentru a modifica dispozițiile prezentului regulament privind certificatul de vindecare autorizând eliberarea acestuia pe baza unui test antigenic rapid cu rezultat pozitiv, a unui test de anticorpi, inclusiv teste serologice pentru depistarea anticorpilor de SARS-CoV-2, sau pe baza oricărei alte metode fiabile din punct de vedere științific. Astfel de acte delegate ar trebui să includă câmpurile de date necesare pentru categoriile de date prevăzute în prezentul regulament, care trebuie incluse în certificatul de vindecare. De asemenea, acestea ar trebui să conțină dispoziții specifice privind perioada de valabilitate maximă, care poate depinde de tipul de test efectuat.”

Potrivit art. 2, pct 2 din același regulament-
„test de anticorpi” înseamnă un test de laborator care urmărește să detecteze dacă o persoană a dezvoltat anticorpi împotriva SARS-CoV-2, ceea ce indică că titularul a fost expus la SARS-CoV-2 și a dezvoltat anticorpi, indiferent dacă persoana respectivă a fost sau nu simptomatică;

Potrivit art . 7 al. 4 din același Regulament-

(4)   Pe baza orientărilor primite în temeiul articolului 3 alineatul (11), Comisia este împuternicită să adopte acte delegate în conformitate cu articolul 12 pentru a modifica alineatul (1) de la prezentul articol și articolul 3 alineatul (1) litera (c) pentru a permite eliberarea certificatului de vindecare pe baza unui test antigenic rapid cu rezultat pozitiv, a unui test de anticorpi, inclusiv a unui test serologic pentru depistarea anticorpilor de SARS-CoV-2, sau pe baza oricărei alte metode validate științific. Astfel de acte delegate modifică, de asemenea, punctul 3 din anexă prin adăugarea, modificarea sau eliminarea câmpurilor de date care se încadrează în categoriile de date cu caracter personal menționate la alineatul (2) literele (b) și (c) din prezentul articol.

Potrivit articolului 3 alineatul (11) –

(11)   În cazul în care este necesar, Comisia solicită Comitetului pentru securitate sanitară instituit, ECDC sau EMA să emită orientări referitoare la dovezile științifice disponibile privind efectele evenimentelor medicale documentate în certificatele menționate la alineatul (1), în special în ceea ce privește noi variante ale SARS-CoV-2 care determină îngrijorare.

-       Solicităm, până la luarea în considerare oficială a  rezultatelor testelor de anticorpi pentru SARS-Cov 2 și a testelor de transformare limfoblastica pentru SARS-Cov2 pe baza cărora se vor definitiva mențiunile din certificatele de vindecare și efectele vaccinării asupra fiecărei persoane vaccinate, să fie în continuare relevante pentru confirmarea cazurilor de COVID testele antigen rapide(inclusiv cele din saliva)și testele de amplificare a acidului nucleic RT-PCR și să fie necesare doar pentru următoarele categorii :

- persoanele care soseșc din țările/zonele/teritoriile de risc epidemiologic ridicat,

-persoanele  care întruneșc criteriile clinice și care au legătură epidemiologică cu un caz confirmat sau  care întruneșc criteriile de diagnostic imagistic 

-persoanele care solicită testarea.

Cât privește situația persoanelor vaccinate care au decedat și au fost eliminațe din Platforma CORONA_FORMS, acestea vor fi analizate din punctul de vedere al efectelor postvaccinare.

Asociaţia Pentru Libertatea Românilor

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*