Descarcaţi aici: Este Guvernarea Electronica compatibila cu libertatea ? (format PDF)
Sâmbătă, 6 octombrie 2012 a avut loc conferinţa organizată de Centrul de Studii Patristice împreună cu Sfânta Mitropolie a Pireului şi cu youtuber-ii greci, pe tema „Noul act de identitate: bilet fără întoarcere”.
La acestă conferință au fost invitați și au participat specialiști în electronică și telecomunicații, avocați, jurnaliști, economiști, specialiști în politică europeană,cadre didactice și absolvenți ai instituțiilor de învățământ superior de prestigiu, ca reprezentanți importanți ai societății civile, alături de ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Greceşti, stareți de mănăstire și teologi .Vă vom prezenta, pe măsură ce vor apărea, toate traducerile celor care au conferențiat, laici și clerici, deopotrivă, pentru a avea o imagine cât mai de ansamblu, cât mai completă.
Este Guvernarea Electronică compatibilă cu libertatea individuală şi civilă? de Georgia Foteinoú
Expert e-Guvernament doctorand al Universităţii din Patra, BA, M Phil, European Politics, Univ. Of Oxford.
CE ÎNSEAMNĂ GUVERNAREA ELECTRONICĂ – CE NE VOR SPUNE…
Aplicarea tehnologiilor de informare şi comunicare în administraţia publică, în scopul:
- Deservirii mai rapide a cetăţeanului
- Combaterii corupţiei
- Economisirii veniturilor
- Furnizării de servicii inovatoare
- Combaterii delicvenţei şi a emigrării clandestine, ş.a.
DIN ACESTE MOTIVE, GUVERNAREA ELECTRONICĂ ESTE O POLITICĂ EUROPEANĂ OFICIALĂ, IAR O PARTE ÎNSEMNATĂ A PRODUSULUI INTERIOR BRUT AL ŢĂRILOR DEZVOLTATE ESTE CHELTUITĂ PENTRU INSTALAREA ŞI DEZVOLTAREA ACESTEI GUVERNĂRI. ESTE AŞA CUM NE SPUN EI SAU EXISTĂ ŞI ALTCEVA DESPRE CARE AR TREBUI SĂ ŞTIM?
Înainte de toate, va trebui să reflectăm la următoarele:
- În ultimii douăzeci de ani în care s-a aplicat guvernarea electronică în ţările Uniunii Europene (Strategia Lisabonei),
- A scăzut realmente corupţia?
- S-a micşorat sectorul public?
- Avem servicii publice mai bune?
- S-au ivit şi alte chestiuni faţă de cele înregistrate de noi?
- Ne ameninţă (ne este ameninţată) libertatea?
„Elita politică controlează întotdeauna informaţia, în special într-o formă tiranică de guvernare. Informaţia şi cunoaşterea înseamnă putere. Dacă poţi controla informaţia, îi poţi controla oamenii”. (Tom Clancy)
CÂT DE DEPARTE SUNTEM DE URMĂRIREA ŞI CONTROLUL TOTAL?
CE INFORMAŢII S-AU CERUT PENTRU CENTRALIZAREA DE DATE ŞI DIN CE SURSE
CE INFORMAŢII SE CER DE LA CETĂŢENI
- Ideologie politică
- Organizaţii şi echipe
- Zonă geografică
- Mediu de lucru şi titulatură
- Modele comunicaţionale (canale, metode, iniţiative)
- Adrese de internet / IP adress
- Vârstă, sex, locul naşterii, naţionalitate
- Drepturi politice
- Situaţie economică
- Trăsături psihologice
- Porniri psihologice şi pasiuni (hobby-uri)
- Nivel şi tip educaţional
- Experienţă profesională
- Coerenţă ideologică şi angajament
- Nivelul credinţei religioase
- Nivel socio-economic
- Cazier juridic
- Predispoziţie la violenţă
- Şi multe altele…
BULETINELE ELECTRONICE: ÎNCHISOAREA NOASTRĂ DIGITALĂ
În Marea Britanie, guvernul Cameron a hotărât distrugerea în masă a buletinelor digitale. De ce?
„Sistemul risipitor, birocratic şi invaziv al acestor buletine reprezintă tot ce se poate mai eronat în statul nostru din ultimii ani”, David Cameron (premierul britanic).
Parlamentul britanic şi-a pronunţat părerea asupra acestor buletine, precum şi asupra bazelor de date pe care se întemeiază, declarând că se încalcă libertăţile şi drepturile cetăţenilor de a nu li se viola viaţă privată.
CE NOUTĂŢI ADUCE NOUL ACT DE IDENTITATE
Pe lângă faptul că este electronic, noul act de identitate va avea şi următoarele caracteristici:
- Va putea fi folosit la identificarea noastră pe Internet şi, potenţial, va putea înregistra fiecare mişcare şi activitate a noastră.
- Va putea fi acordat şi emigranţilor.
- Va da posibilitatea centralizării şi asocierii tuturor informaţiilor în parte, care ţin de diferite sisteme, referitor la fiecare cetăţean.
- Fiecare folosire a actului de identitate este înregistrată şi, prin urmare, fiecare tranzacţie, activitate şi acţiune a noastră este cunoscută guvernului şi altor reprezentanţi ai puterii.
- Este dotată cu tehnologia RFID.
CARE ŢĂRI AU SPUS „NU” BULETINELOR ELECTRONICE
Ţări care nu au deloc buletine:
- Marea Britanie, Australia, Finlanda, Norvegia.
Ţări în care buletinul nu este obligatoriu:
- Austria, Italia, Olanda.
- Ţări care au refuzat folosirea buletinelor digitale:
- Islanda, Danemarca.
VĂ MULŢUMESC PENTRU ATENŢIE!
georgia.foteinu@gmail.com
Traducere Mihail Ilie(G.O.)
Va urma comunicarea Preacuviosului Arhimandrit Sarántis Sarántos, filolof şi teolog, membru fondator al Centrului de Studii Patristice: „Şi acum, ce facem?”.
PROGRAMUL CONFERINŢEI
- Preşedinte şi moderator: Protopresviterul Ioannis Photópoulos.
- Deschidere – Saluturi.
- Formaţia de muzică bizantină «Ἐν ψαλτηρίῳ».
- Cuvânt de început al Înaltpreasfinţitului Mitropolit al Pireului, kir Serafim.
- Dr. Dimitris Chiotakákos, Doctor în Electronică şi Telecomunicaţii al Manchester University, Marea Britanie: «Cât de inteligent poate deveni Cardul Cetăţeanului? Superarmă a oricărei puteri».
- Thýmios Papanikoláou, Jurnalist – Editor al periodicului „Resálto”: «Actul de identitate electronic: Cea mai macabră verigă a totalitarismului Noii Ordini».
- Chrístos Papasotiríou, Avocat al Curţii Supreme de Justiţie: «Guvernare electronică şi consimţământ. Mijloace de protecţie juridică».
Pauză
- Evstáthios Adamópoulos, economist – cadru didactic. Master of Science în Finanţe: «Actul de Identitate electronic: Practică mondială, consecinţe sociale şi psihologice».
- Georgía Photeinoú (intervenţie), e-Government Expert, doctorand al Universităţii din Patra, BA, M Phil, European Politics, Univ. Of Oxford: «Este compatibilă Guvernarea Electronică cu libertăţile individuale şi politice?».
- Preacuviosul Arhimandrit Athanasios Anastasíou, fostul Egumen al Sfintei Mănăstiri a Marelui Meteor, Sfintele Meteore: – „Impunerea globalizării şi a Noii Epoci prin intermediul urmăririi electronice şi a actelor de identitate electronice”.
- Preacuviosul Arhimandrit Sarántis Sarántos, filolof şi teolog, membru fondator al Centrului de Studii Patristice: „Şi acum, ce facem?”.
- Întrebări – Discuţie, citirea concluziilor – Protopresviterul Vasíleios Kokalákis.
Închiderea conferinţei – Imnul Naţional al Greciei.
Sursa : Graiul Ortodox ( http://graiulortodox.wordpress.com/2013/02/10/141-georgia-foteinou-expert-e-guvernament-este-guvernarea-electronica-compatibila-cu-libertatea-individuala-si-civila/ )
http://graiulortodox.wordpress.com/2013/02/11/142-si-acum-ce-facem-de-preacuviosul-arhimandrit-sarantis-sarantos-filolof-si-teolog-membru-fondator-al-centrului-de-studii-patristice-noul-buletin-bilet-fara-intoarcere/
Am prezentat de multe ori poziţia noastră, că, adică, preocuparea principală a „Noii Epoci” este exact definitivarea infrastructurilor „guvernării electronice”. Desigur, utilizarea extrem de largă şi internaţională a acestui termen constituie un eufemism şi o mască, pentru că în esenţă este vorba de o dictatură electronică şi de o tiranie internaţională electronică. Scopul este minimalizarea reacţiilor populare de împotrivire, „adormirea” conştiinţelor şi educarea în secularizare şi materialismul-atomismul al acesteia.
AMKA şi Cardul de Asigurare Socială care au fost legiferate de guvernul precedent reprezintă elementele de bază necesare pentru organizarea „guvernării electronice” internaţionale, de dragul căreia guvernul actual a înfiinţat şi un minister de rigoare. Ceea ce transpare din declaraţiile programatice ale primului ministru este intenţia de emitere a unei nou act de identitate, care, aşa cum a menţionat, se va numi „cardul electronic de sănătate” şi va fi suficient de dotat cu o asemenea tehnologie, încât să poată fi folosit în mod „interoperabil” în cadrele definitivării „guvernării electronice”. Este „limpede ca lumina zilei” că va exista un supra card care să înlocuiască foarte curând toate cardurile, buletinele, paşapoartele şi actele de identitate emise de poliţie. Numele lui definitiv va fi „cardul electronic al cetăţeanului”.
Acest card al cetăţeanului cu siguranţă, va circula şi în locul actelor de identitate electronice. Cancelarul Germaniei, Scröder, în 2000 propusese impunerea Cardului de Asigurare, tocmai pentru că Grecii se opun emiterii actelor de identitate electronice. Acest lucru este cât se poate de clar o încercare de a înşela poporul ortodox Grec, care din motivele sensibilităţii conştiinţei lor Ortodoxe nu doreşte emiterea şi acceptarea actelor de identitate electronice, nici, de asemenea, a cărţilor de asigurare, de vreme ce şi acestea substituie actele de identitate electronice.
Cercul desăvârşirii închisorii electronice, ale cărei temelii s-au pus deja prin Condiţia Schengen în urmă cu ani de zile, se va închide în scurt timp, după cum se prezintă lucrurile.
Deja guvernul se grăbeşte să ne încercuiască în această guvernare electronică dându-ne înainte de cardul cetăţeanului încă o carte electronică, care să ne „uşureze”, aşa cum se afirmă, ca să nu mai adunăm chitanţe de la diferitele cumpărături pe care le facem. Un nou „cod unic al clientului”, corelat cu sistemul digital EAN -13 va trimite datele cumpărăturilor noastre la fisc, ca să fim impozitaţi, fără să fim obligaţi să cerem şi să purtăm chitanţele la începutul anului economic, depunându-le odată cu declaraţia fiscală. Aşa însă cum s-a dovedit, atât tipul de codificare UPC-A, în Statele Unite şi Canada, cât şi EAN-13, în restul lumii, conţin numărul rău famat 666. De altfel, acest lucru a fost mărturisit şi de George Laurer, producătorul deja învechitului sistem UPC-A. În reprezentarea grafică de la nivelul inferior al codificării EAN-13 se deosebesc clar şi cu ochiul liber cele trei bare, la început-mijloc-sfârşit, care se descifrează în calculator ca 6-6-6.
Există cercetări ştiinţifice care demonstrează prezenţa în mod simbolic a numărului 666 în modelul EAN-13 pe baza căruia se va elibera „codul unic al clientului”.
Mai importante decât acestea sunt trei studii susţinute de Sfânta Mănăstire Grigoriu şi în special al treilea dintre acestea care poartă titlul „Codul liniar (BAR CODE) şi numărul 666. Studiul al treilea (23-6-97)”, Sfânta Mănăstire Grigoriu, Athos, 23 iunie 1997. La acest studiu colaborează ieromonahul Lukas şi monahul Prodromos, licenţiat în inginerie electronică. Părintele Prodromos foloseşte ştiiinţa sa tehnică şi o bogată bibliografie a unor cercetători străini ca să-şi argumenteze poziţia. Definitivând extrem de clar demonstraţia despre prezenţa lui 666 în EAN-13, încheie concluzionând cu următoarele afirmaţii foarte interesante.:
„Şi simpla folosire a actelor de identitate electronice este foarte periculoasă pentru libertatea persoanei umane, din cauza terifiantelor posibilităţi ale Informaticii. Încă şi în cazul în care n-ar exista 666 în actele de identitate, acceptarea lor înseamnă aderarea noastră la un sistem totalitar, care nu îl tratează pe om ca Chip al lui Dumnezeu, ci ca ‘subiect’ al datelor (Legea 2472/1997), care repede poate constitui obiect în mâna oligarhiei economice sau, ulterior, a lui Antihrist.
Folosirea lor însă va fi abominabilă, dacă se va corela într-un mod oarecare cu numărul 666. Nici un creştin care recunoaşte şi respectă mărturia Sfântului Ioan Evanghelistul din Apocalipsă nu poate să primească acest act de identitate care să conţină simbolul Antihristului.
Mulţi refuză să coreleze încă şi simboluri evidente ale lui 666 cu numărul care este semnalat în Apocalipsă, 666. Nu au însă dreptate. Pentru că nu doar existenţa, dar şi simpla suspiciune că un anume simbolism al lui 666 este posibil să se fi insinuat în vreun obiect determinant al identităţii persoanei este suficientă ca să îi convingă pe creştini să respingă imediat şi energic folosirea acestui obiect (adică a actului de identitate electronic).
Se impune o asemenea opoziţie energică, pentru că primirea numărului lui Antihrist înseamnă respingerea lui Hristos şi alăturarea cu diavolul. Acest lucru reiese din învăţătura Apocalipsei (14, 9-11), dar şi din experienţa Bisericii din timpurile Mucenicilor. Sfinţii Mucenici nu numai că nu negau pe Hristos prin cuvânt, dar nu îndurau nici simbolic să înfăptuiască vreo faptă idololatrică, pentru că acest lucru însemna pentru ei negarea lui Hristos.
Deşi s-a afirmat public că în noile acte de identitate nu se va folosi codul liniar de tip EAN-13 şi UPC-A, totuşi nimic nu se poate considera sigur.
În afară de aceasta, şi totalitarismul care se impune mondial de către oligarhia economică se corelează direct cu codul liniar, astfel încât să fie foarte posibilă împlinirea cuvântului Apocalipsei despre imposibilitatea de a realiza tranzacţii economice de către cei care nu au acces electronic la sistemul de tranzacţii impus …
Prin urmare, informarea la timp şi responsabilă a poporului constituie pentru prezent primul pas, aşa încât să ia poziţie în mod responsabil şi cunoscând consecinţele acesteia într-o temă atât de serioasă a credinţei sale şi a libertăţii lui personale” (pp. 26-27).
http://graiulortodox.wordpress.com/2013/02/11/142-si-acum-ce-facem-de-preacuviosul-arhimandrit-sarantis-sarantos-filolof-si-teolog-membru-fondator-al-centrului-de-studii-patristice-noul-buletin-bilet-fara-intoarcere/
“– Ascultă, vom provoca un haos, răsturnând totul pe dos, murmură Piotr Stepanovici, pripindu-se ca într-un delir aproape. Nu-ţi vine să crezi că vom provoca un haos? Un asemenea haos, încât totul se va răsturna din temelii.(…)
instaurează în primul rand spionajul. Fiecare membru al societăţii îl supraveghează pe celălalt şi este obligat să denunţe. Fiecare aparţine tuturor, şi toţi fiecăruia în parte. Toţi sunt sclavi şi egali în sclavie. În cazuri extreme calomnia şi omorul, esenţialul este însă egalitatea. Mai întâi şi întâi scade nivelul culturii, ştiinţelor, talentelor. Un nivel înalt al ştiinţelor şi talentelor este accesibil numai unor capacităţi superioare, dar nu e nevoie de capacităţi superioare! (…)
Sclavii trebuie să fie egali: fără despotism n-a existat încă nici libertate, nici egalitate, dar în turmă trebuie să domnească egalitatea.(…)
însă trebuie orânduită supunerea. Un singur lucru lipseşte în lume: ascultarea. Setea de instrucţie este deja o sete aristocratică. Cum apare familia sau dragostea, apare îndată şi dorinţa de proprietate. Vom ucide această dorinţă: vom slobozi beţia, intriga, denunţul; vom dezlănţui un dezmăţ inimaginabil; orice geniu îl vom înăbuşi încă în faşă, vom reduce totul la un singur numitor, egalitate deplină. (…)
- Ascultă, mai întâi vom provoca tulburările, vorbea gâfâind Verhovenski, apucându-l mereu de mâneca stângă. Ţi-am mai spus: vom pătrunde în sânul poporului. Ştii că de pe acum suntem foarte tari(… )Ascultă, i-am numărat pe toţi; dascălul care îşi bate joc împreună cu copii de Dumnezeul lor şi de leagănul lor este deja al nostru. Avocatul care apără pe un ucigaş cult, pe motivul că este mai evoluat decât victimele sale şi care, pentru a îşi face rost de bani n-ar fi putut să nu ucidă, este deja al nostru. Şcolarii care omoară pe un mujic, ca să încerce o senzaţie tare, sunt ai noştri. Juraţii care achită pe criminali sunt toţi ai noştri. Procurorul care tremură în instanţă să nu pară prea puţin liberal, e al nostru, e al nostru. Administratorii, funcţionarii administrativi, literaţii, o, avem mulţi, foarte mulţi, sunt ai noştri fără să îşi dea seama de asta! Pe de altă parte, supunerea şcolarilor şi prostănacilor a ajuns în extrema limită; dascălii au vezica biliară umflată şi fac fiere; pretutindeni vanitatea a atins proporţii neînchipuite, lăcomia a devenit fără margini, ca de fiară… Ştii dumneata cât vom câştiga numai cu ajutorul ideilor gata confecţionate?Când plecam prin ţară bântuia teza lui Littre, potrivit căreia crima este un act de demenţă; mă întorc şi crima deja nu mai este o nebunie, ci un act de bun simţ, aproape o datorie, în cel mai rău caz un protest nobil. “Cum să nu omoare un ucigaş cult dacă are nevoie de bani?” Dar toate astea nu sunt decât floare la ureche.(…)
Poporul o ţine într-o beţie necontenită, mamele sunt bete, copii sunt beţi, bisericile goale(…)O, lăsaţi numai să crească generaţia! Regret însă că nu pot să mai aştept, altfel i-am avea pe toţi şi mai beţi!(…)Una sau două generaţii de desfrânare însă sunt acum necesare; e nevoie de un desfrâu nemaiauzit de ticălos, când omul se transformă într-o scârnăvie dezgustătoare, laşă, egoistă, şi feroce, iată ce ne trebuie! (…)(F.M. Dostoievski, Demonii, Editura Cartea Românească, 1981)